Hastalar İçin

Burun Poliplerinin İlaçla Tedavisi

Burnun yanlarında elmacık kemiklerinin altında yer alan maksiller sinüslerden kaynaklanıp oradan burun içine taşan ve daha sonra da genize ulaşan antrokoanal polipler özel bir durumdur (Şekil 1). İlaç tedavisinden yarar görmezler; belirti vermiş ise tedavisi cerrahidir. Şekil 1. Burnun iki tarafında elmacık kemiklerinin alt tarafında

Kulak Tüpü

Kulak tüpleri genellikle floroplastik veya teflon’dan yapılan, minyatür bir iplik makarasını andıran, ortasında bir deliği olan ve kulak zarına takılan küçük cihazlardır. Orta kulağı havalandırmak için, orta kulakta biriken sıvıların veya iltihapların boşaltılması için veya orta kulağa ilaç verilmesi için kulak zarına takılır. Cehhahi işlem

Alerjik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları

Alerji sistemik bir bozukluğu anlatır; bağışıklık sisteminde aşırı tepki verilmesine neden olan bir aşırı duyarlılık sorunu vardır. Bununla birlikte alerjideki aşırı duyarlılık tepkisi hedef organ seçerek hastalık tabloları oluşmaktadır. Bir hastada hava yollarında daralmaya neden olup nefes darlığı, solunum yetersizliğine yol açabilirken, bir başka hastada

İşitme ve Kuş Kulağı

Kuşlarla ilgili bitmek tükenmek bilmeyen, sevimli ve büyüleyici şeylerden bir tanesi onların şarkılarıdır. Hemen hemen tüm kuşlar bazı sesler çıkarır. Ses, başlangıçta grubuyla iletişim kurmanın, kur yapmanın bir parçasıdır. İster yavrunuzu ister ebeveynlerinizi tanımanın yolu ve tehlike durumunda çabuk bir şekilde yardım istemenin etkili bir

Kulak Akupunkturu

Basitçe söylemek gerekirse, akupunktur vücudun enerji kanallarını açmak için vücudun belli bölgelerini temsil eden stratejik noktalara çok ince iğneler sokularak yapılan bir uygulamadır. Akupunkturun standart tedavi yöntemleri ile birlikte veya yalnız başına uygulanmasıyla bazı hastalıkların ve rahatsızlıkların iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. Kulak akupunkturu tamamlayıcı bir tedavi yöntemi

Elektrofizyolojik Testler

Bu testler iç kulağı incelemek için kullanılırlar. Objektif testlerdir, yani test edilenin aktif bir işbirliğine gerek duyulmaz. Uyurken veya bilinci yerinde olmasa bile yapılabilen testlerdir. İç kulaktaki tüylü duyu hücreleri kendisine ulaşan ses enerjisi ile uyarıldığında sadece işitme siniri aracılığı ile beyne bu uyarıyı iletmez,

Odyoloji

Odyoloji işitme, denge ve konuşma bozuklukları ile ilgilenen bir bilim dalıdır. Birçok test uygulayarak bir kimsenin işitmesinin normal olup olmadığını, eğer normal değilse ne kadar ve ne tipte işitme kaybı olduğunu, eğer bu işitme kaybı için işitme cihazı önerilecek olursa hangi işitme cihazının uygun olduğunu

Kulak Enfeksiyonlarında Antibiyotik Kullanımı

Enfeksiyonların tedavisinde çeşitli antibiyotikler kullanılmaktadır. Antibiyotikler bakteri denilen türden mikropların yaptığı enfeksiyonların tedavisinde kullanılır; virus denilen mikropların neden olduğu enfeksiyonlarda ise etkisizdir. Antibiyotikler bakteriyel enfeksiyonların ortadan kalkmasını sağlar, devam etmesini ve tekrarlamasını önlerler (Şekil 1). Tablet (hap), şurup, iğne (damar içine verilmek için veya kas

Ototoksik İlaçlar

Ototoksik ilaçlar kulağa zarar veren ilaçlardır. Geçici ya da kalıcı işitme kaybı yapabilirler; denge bozukluklarına neden olabilirler. Eğer işitme ile ilgili probleminiz varsa özellikle sensörinöral işitme azlığı varsa, bu ilaçları kullanmanız işitmenizi daha da kötü etkileyebilir. Hangi İlaçlar Ototoksiktir? Ototoksik ilaçları çoğunlukla fark etmeden kullanmaktayız.

Müzik Kulak Çınlamasına İyi Gelir mi?

Kulak çınlaması ya da tinnitus denilen sorun, var olmayan anlamsız seslerin duyulmasıdır. Akıl hastalarının duyduğu seslere benzemezler, daha çok gürültü şeklinde hissedilirler. Kulak çınlaması (tinnitus) olan kişiler genellikle zil sesleri, vızıltı, ıslık gibi sesler duyduklarını ifade ederler. Bu sesler başlarda sadece sessiz ortamda duyulurken, ilerleyen